basic baby

idag var dagen då vi fick tag i recept och vällingen! men det var ingen enkel match det heller. åkte bort till pappa för att ringa därifrån, ringde och ringde men dom hade ingen förbaskad telefontid idag.. sen försökte jag gå andra vägar men då kunde dom inte få tag i någon eller så var det aldrig någon som lyfte på luren. slutade med att jag blev så förbannad så jag satt som ett litet barn på pappas balkong och grät. jag tog sen bilen in till sjukhuset och röt i åt hon som satt i receptionen, och på gröten så tog det lång tid innan hon satte sin rumpa där också.. nå, hon skulle skicka iväg något till docktorn och så skulle vi få receptet förnyat.. men. alltid ett men. fick efter någon timme sådär ett samtal om att jag måste hämta det på sjukan.. hurray vad glad jag blev då! hmm.. men väl där så kunde jag faktiskt le igen, vi gick glatt bort till apoteket och  hör och häpna, vällingen var slut?? alltså skojar någon med oss? .............
vi åkte till trogna birsta och där fick vi ut hela 12 burkar i guld. ja, dom har gjort dom snygga också. nu är detta historia och hoppas detta inte upprepas mer.
-
zion är så duktig så duktig, bara välling finns. han somnar på stört och inget gnäll. han vet rutinerna, frågar jag om han vill sova så går han till toan där vi ska byta blöja, borsta tänder och lotionera kroppen en aning. sen till köket för att mama ska göra välling, sen sängen och där får jag puss och kram. jag bygger den koja han vill ha om natten, slår på bamse eller mumin och säger godnatt. sen sover han som en stock. jag passar på att njuta medans det inte är någon trots på den fronten. nu har dom onda tänderna slutat värka så nu är ju allt som vanligt igen också. finaste bebis vad jag älskar dig.
-
från det ena till det andra, så har jag ju lagt ut annons på zions kära vagn nu, och det känns sorgligt. för pengarna tänkte jag köpa en snygg säng till honom istället och kanske något mer smått, vill skämma bort min krake med lite annat än kärlek ibland med. har ju en liten blå vagn som är sån där dra-iväg-snabbt-åk och vagnar får jag av pappa och therese. en till dagis och en super snygg emmaljunga i snorgrönt. oho! zion ska rulla det bästa.
-
mamma lyckades köra på mig med soffan?
men jag grinade mer när jag fick det stora plåstret på det lilla såret.


Kommentarer
Postat av: sophie björk

SÖT ÄLSKLING <3

2010-08-13 @ 00:31:43
URL: http://soophie.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0