tack för denna julafton..

nu är alla klappar utdelade och jag pustar ut.. på julafton for vi dom många långa milen ner till jons mamma i skogen, jisses vad kallt det var där trots att vi var 13 stycken som rörde oss i en liten stuga med två värmekällor (spis och en till sån eld grej), men mysigt var det. zion blev chockad då tomten verkligen kom och hoppade snabbt upp i min famn, men modiga killen som han är gav tomten en kram och tackade så fint. han har verkligen fått fina julklappar, allihopa! det märks att han är jätte nöjd, men helst skulle han nog ha julafton varje dag tror jag. men vem skulle inte det? jag själv skulle vilja kunna träffa släkten varje dag så..
det roliga är att egentligen så matchar ingen i jons familj även om dom är rätt tight med varandra, och alla får sina kängor ibland. dom säger allt som skoj men ofta menar dom det som sägs också, fast det är självklart alltid lika trevligt och roligt med den där familjen.
-
hälsade också på hos sara och johan igår kväll och bytte klappar mellan barnen, vi fick julmat och mös lite. vi kom hem halv elva, så tro mig när jag säger att zion har varit trött och jobbig idag.
-
idag på juldagen har vi varit hos pappa och therese, underbart! älskar när man kan träffas allihopa. det går allt för långt mellan gångerna jag får träffa min kusin och tremänningarna. helt nöjd med denna jul, speciellt för zions skull. att få se honom så lycklig över alla nära sig, maten och att få riva och slita i klapparna. underbart!
nu är jag så trött och slut att jag ska dra på mig mjukiskläder och värma upp te i min nya fina kopp och med det underbart goda teet jag fått! det är precis vad jag ska göra, och absolut ingenting annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0