blixtar och dunder...

idag har det inte hänt allt för mycket. vi vaknade närmare 10 tror jag, skönt med lite sovmorgon. det går upp och ner med det nu för tiden, men som tidigast vaknar han 8- halv 9 och jag ska verkligen vara glad för det! tänker på alla er som får kliva upp redan vid 5 för barnet är vaket. tänk om det bara skulle vända tvärt och bli så för zion, herre jisses vad jag absolut inte skulle klara av det! :o
annars idag så har jag pratat ut med mamma lite och det känns skönt, båda satt idag i mitt kök och tårarna sprutade. jag tror hon saknat våra spontanbesök på nedervåningen dom sista dagarna nu, visst är det så då mamma? :)
och idag har vi sprungit där mycket också, först på kaffe sen för glass och rån och sen också då åskan bröt ut. jag är verkligen livrädd för åskan. försöker hålla masken för zions skull och idag fick han faktiskt sitta vänd mot fönstret och se på dom vidriga ljus strålarna som sträckte sig över himlen, tvi. kommer aldrig glömma gången innan denna som det var världens dunder, då vi var på väg hem ifrån hudiksvall och vi följde vädret direkt under. jag satt och grinade och höll för ögon och öron ända från njurunda jag höll så hårt men ändå både hörde jag och såg allt. det tog ju också sån tid eftersom det var så mycket vatten på vägen.. var helt förstörd efter det! då gick det inte att hålla god min inför zion alltså. fast då var jag ändå lugnare i bilen än vad jag hade varit om jag satt hemma.
jon förstår inte hur jag kan vara så rädd, och det känns som om han klankar ner på mig vad han än säger fast än jag vet att han menar väl. men såna meningar som föll ur honom förut ville jag inte höra just då. jag satt i ett hörn här hemma och han tjatade om fikat han hade gjort i ordning?!? men nu är det över och jag kan andas ut men känner fortfarande att jag spänner magen..
medans zion sov mitt på dagen så passade jag på att sy ihop ett nytt överdrag till en dyna jag har på den fina bänken i hallen. det tog ca 5 minuter att klippa, nåla, sy och dra på. vilket race jag gjorde och supersnyggt resultat! slänger in en bild. har också målat min herrbetjänt och en hylla i vitt. nu ska det bli ordning i mitt hem! imorgon väntas mer pyssel, har så mycket på listan jag vill göra men det är svårt att hitta tid. fast zion är en väldigt bra hjälpreda. t.ex så hjälper han mig att städa, vi damsugar tillsammans och han vippar hyllorna.. det är mammas grabb det! nu ska jag bara lära honom hur man målar osv ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0