kalabalik

idag har det varit en bra dag. trots att zion vaknade vid 7 och jag hade varit uppe rätt sent så var jag på bra humör. jag fick ju ta igen lite timmar senare då han somnade så mysigt på mig i sängen kring 10 och sov till ungefär 12. det är min lilla kille det, han skämmer bort mig ibland och han känner nog vad jag behöver. vila.
sen hände inte så mycket på ett tag sen gick jag ner till mamma för hon och ronja satt ute på balkongen och käkade godis och klart jag gick ner och tjyvade några karameller av min lilla systerdotter. tittade lite på internet, ska ju beställa men vet inte vilket som blir bäst här. får se. sen gick vi ut och grävde lite i rabatten och hävde ner jordgubbsplantorna m.m.. gott senare i sommarn. hoppade lite studsmatta och sen kom sophie och tindra.

s gick bort och köpte pizza och lite andra gosaker, när vi åt så fick zion smaka svamp från sophies pizza och jag hann bara springa ner till mamma en snabbis och när jag kom upp så hade han fått massa prickar kring munnen och fått en stor uppsvullnad på läppen, blev såklart väldigt rädd att det var liknande som när han fick en allergisk reaktion av mjölkersättningen så jag ringde till jon i världens panik och bad han komma eftersom jag inte har forden hemma utan pappas bil och har ingen barnstol i den.. så vi for in men bad inte att få komma in till någon läkare eftersom det hade gått ner sig lite på vägen in, så vi rådfrågade bara om vad det kunde vara och vad vi skulle göra. dom sa att det var lugnt nu men att vi skulle titta till honom. men nu ligger han och sover och har gjort det sen 9 så jag är inte så stissig längre, jag har hört han röra på sig och snacka lite i sömnen så jag vet att allt är bra. men alltså man blir så galet orolig när det händer minsta lilla. inget får någonsin hända mitt lilla guldkorn.

skulle egentligen ha druckit några glas vin med mamma ikväll men då så blev det ju som det blev och sen har jag och sophie bara legat här i sängen med massa ljus tända, varsin dator, massa dricka och ostkrokar och spelat betapet och surfat runt. jo, men det har varit skönt. fast nu har det blivit lite för mycket av det goda och jag är trött, väldigt trött och ska sova bums.

imorgon är en ny dag och jag hoppas på sol och värme så att man kan vara ute.
gnait peeps.

*gud vad jag älskar min dator.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0