mitt älskade barn..

zion har ju varit snorig i typ 2 veckor utan att någon riktig förkylning har brutit ut och i förrgår fick han lite feber men inte så hög, efter dagis så såg vi på tv en stund och när han satt i mitt knä så började han rycka i armar och ben men trodde att det var något han själv gjorde eftersom att det inte varade så länge. gick några timmar sen var vi ner till mamma på kaffe och vi kände båda hur zion blev jätte varm fort och vi tog tempen, då låg den på 39,3 (han är lågtempad normalt, brukar ligga på ungefär 36,4) så han fick lite febernedsättande.. medans han satt i mammas knä så fick han dom där ryckningarna igen och vi konstaterade att det var kramper, jag googlade för lite vägledning och ringde till sjukvårdsrådgivningen, dom tyckte att vi skulle åka in på akuten eftersom att han aldrig haft kramper förut. fort på med kläder och åkte in, fick komma in rätt fort för undersökning osv.. hans temp hade då gått ner en aning. barnläkaren kom och tittade till honom och såg att han också hade öroninflammation.. typiskt. han var väldigt lam i kroppen och orkade inte göra många knop, men han hade ju inte fått sova heller eftersom jag var rätt att han skulle bli medvetslös.. läkaren tyckte att vi var så lugn och zion stabil så vi fick åka hem men fick med oss stesolid och kåvepenin + recept.
väl hemma så packade vi ner oss alla tre för sömn, vi bar in zions säng till mitt rum för att hålla koll.. jag kunde inte somna på hela natten för zion vaknade stup i kvarten.. när jag väl lyckats somna till en stund så vaknade jag av att han lät väldigt högt och konstigt (svårt att förklara i ord) så jag klev upp och la min hand på honom för att få kontakt och kände att hela han skakade och krampade, slet upp honom och skrek på jon att han skulle vakna och han fick panik, jag sprang med zion till köket och la honom på golvet, ögonen rullade på honom och han var helt borta plus att han låg som och krampade som en fisk på land alltså.. aldrig varit med om något så hemskt och jobbigt att se.. mitt lilla barn låg där och jag trodde fan att han skulle dö.. fipplade upp förpackningen till stesolid och gav honom det och strax efter avtog kramperna, klockan var då halv fem. tempen låg på 40,4 och vi drog fort in till akuten igen. fick komma in på en gång och en ny undersökning av klimpen.. fick åka upp på 44an och ligga kvar där, äntligen fick han sova gott i några timmar. när han vaknade fick han första dosen kåvepenin och det var ingen hit alls, gröten gick inte ner i magen heller efter det.. men han blev pigg och var uppe och lekte med mamma medans pappa sov en stund. fick åka hem vid 11, skönt. nu hoppas jag på en fortsatt lugn kväll, han har precis lagt sig för natten..
mitt finaste, fy.. detta var verkligen hemskt att vara med om. även om det var "godartade" kramper så blir man livrädd när det väl händer. han låg på golvet och tippade åt sidan då han böjdes som en ostkrok bakåt och skakade som attans.. armarna trycktes mot bröstet och ja.. nu när det hänt en gång så kommer det troligen att hända nästa gång också.. nu ska jag vila mig lite efter en jobbig natt och dag..




Kommentarer
Postat av: Emma

Hua! :( Hoppas han blir bättre!

2010-09-23 @ 19:52:27
URL: http://emmakjonsson.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: Carro! Du, jag och Cisi ska ha en syjuntakväll så då kan vi lära dig irl! ;) he he

2010-09-24 @ 23:24:49
URL: http://emmakjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0