den där nedrans allergin...

mitt upp i all min och saras jobbande med bilagan och priser osv osv idag,
så ringer dagis och säger att min lilla kille, vid namn zion, har druckit mjölk!
vi skulle avvakta en stund, för vi visste inte hur stor mängd han fått i sig,
men kort efter ringde det än en gång och Zs hjälte behövde komma på en gång.
jo, han hostade, nös, svullnade upp, blev röd och hade svårt att andas.
fram med medicinen och direkt till dagis, och om jag inte hade haft min syster idag..
ojoj, jag vågar inte ens tänka på hur det hade kunnat gått med min älskling..
väl där så tutade jag i honom medicin, tröstade och agerade måltavla för spya..
jaha, ny dos i denne lille mans kropp, så kunde han iallafall andas någolunda bra.
nu är vi utvilade, mätta i magen och på myshumör så vi två kryper ner i soffan,
och där stannar vi resten av kvällen. jag och min lagomt runda bebis.
jag känner knappt igen min egen son i detta tillstånd... :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0