kort blev rätt långt om dagen

kort om dagen.
jon klev upp i fin tid, varma mackor till frulle, lekte med zion en stund sedan åkte vi till birsta.
välling, check. nytt duschdraperi, check. hörlurar till jon, check.
sedan hem för lite lunch.. jon åkte på jobb..
ja just, sophies paket kom idag, och internet funkar utmärkt! kan inte tacka henne nog.
vid 5 tiden gick vi ut för lite pulkaåkning med sara och ronja. zion ogilla som vanligt.
han gillar verkligen inte snö, tråkmåns. ett tag höll han ut, för mammas skull som hade så kul.
sen tjöt vi resten av tiden, hela vägen hem, sen inte ett knyst!
kvällsfikat idag var underbart mysigt. tända ljus och massa gott. sen bums i säng!
jag själv har tagit ett långt skönt bad och läst egoboost, tror jag stannar i mitten faktiskt.
boken är väl helt okej, men hon upprepar sig hela tiden.
sedan tycker jag att hon mest vänder sig till människor utifrån sig själv och hennes liv.
det är en tiondel av dom problem m.m som finns, knappt.
alltså, visst.. man har väl kanske inte mycket mer erfarenhet än så heller,
men skriver man en bok och vill lyckas och få bra kritik m.m
så vänder man väl sig inte bara till 10% av ungdomarna. äh. den lämnas tillbaka.
-
tänkte på en sak idag, jag har ända sedan jag var liten sagt "puss puss"
till både mamma och pappa i telefon när vi lägger på.
det är något jag aldrig kommer att kunna sluta med.
någon fler än jag? vet inte om det är vanligt eller ej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0