nyår, magsjuka, badrum m.m......

nu är jag tillbaka och lite friskare, mer klar i huvudet. den kur jag kört med är socker, socker i form av massa godis! några liter citron-vatten och sen också såklart lite vanlig föda, men dock bara frukost i morse, igår åt jag ingenting så magen har skrikit idag men inte riktigt vågat tugga i mig något, men syster (räddaren i nöden) kom med en påse gott igår kväll. låter onyttigt och visst är det så men jag har faktiskt läst att det ska vara rätt bra också. zion som nämnt har än så länge klarat sig och jag hoppas att det håller i sig. mamma fick tyvärr smittan och har idag legat till sängs mestadels. förlåt men tack för att du hjälpte mig igår, min tur idag.
-
hoppas att jon mår någolunda nu också, vi pratade tidigare idag och då var det fortfarande inte riktigt på bättringsvägen, men tur i oturen så har han frossa och det är ju tecken på att det är på väg ut ur kroppen. hoppas att han är pigg nog till nästa dag han ska jobba, vore tråkigt om han missar dagar då han fortfarande har provanställning och den 20 får svar på om han får vara kvar eller inte. vi håller tummarna!!
-
nu till den senaste veckan, nyår firades med lina, jimmy och milan. vi bjöds på super god förrätt, varmrätt och efterrätt och det tackar vi så mycket för! otroligt gott! vi firade "lilla nyår" för zions skull klockan halv 9 tror jag och han tyckte raketerna var väldigt häftiga, sedan gick han och la sig så snällt. vi fortsatte kvällen med spel, jätte roligt! klockan bara rusade iväg och helt plötsligt var den 12, så vi skålade ute och sköt raketer. lugnt och fint nyår med underbara människor! ja och dagarna efter så har vi bara legat sjuka. så var det med det. när ska vi bli friska? hoppas till veckan då zion börjar dagis igen efter lovet! :) han måste längta!
-
föresten så har dom äntligen börjat med badrummet! "bara" efter sisådär några veckors paus.. igår låste dom till och med ut mig så jag kom inte in på kvällen efter att ha varit nere hos mamma.. jag fick ringa till jouren men jisses 500 kr för att låsa upp en dörr? aldrig! så jag ringde till snubben som låst efter sig och höll tummarna för att han inte slängt in nyckeln i brevinkastet som han gjort tidigare, tack och lov så hade han den kvar och kom för att öppna åt mig.
-
det var väl det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0