Tankar..

Jag sitter här och tänker. Jag tänker att jag nu allt för ofta glömmer bort mig själv, att jag inte tar den där timmen om dagen, eller ens dom timmarna på kvällen, då jag äntligen kan pusta ut, ta ett bad, rita, ta mig tid att läsa några sidor i en bok och bara andas, varva ner och vila kroppen. Bara göra något som jag gillar, som är för mig själv, för Carolina. Att jag inte bara unnar mig själv något längre, minsta lilla, bara något som skulle få mig att känna mig bättre, jag vet att så mycket små saker funkar. Tar jag ett bad på 5 minuter så känner jag på något sätt stor lycka och lugn efteråt, som att hela världen är perfekt. Det känns som om jag gräver en grop sakta men säkert. Jag klagar absolut inte på all tid jag får tillsammans med min fina son, verkligen inte.. Jag älskar det och tar vara på varje minut! ..Men ibland behöver man vara själv och som nämnt, hinna tänka och ta hand om sig själv. Varför låter det så lätt? Varför lägger jag istället den tiden på att städa, plocka efter dagen som gått, sitter vid datorn, eller kollar på tv. Det är ingen ro för mig, det gör mig inte gladare! Jag kan ofta säga och skriva att nu ska jag sätta mig med en bok och dricka the, jovars. Det var tanken, men den tanken flög iväg och istället gör jag något helt onödigt tråkigt. Jag är värd att få den tiden, varför låter jag mig inte själv göra det?!


Kommentarer
Postat av: vuxen

därför att du är omogen.

2011-05-18 @ 18:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0