födelsedagsbarn x4

igår var det en både roligt och tråkig bilresa ner till bjuråker. när vi väl hittat dit efter mycket om och men, fast egentligen körde vi rätt hela tiden.. nå, möttes av glada människor, en mindre glad var lille milan som var trött men söt ändå. vi slog oss ner och åt en underbart god middag med potatissallad och gratäng till skinka och kött, gött bröd, god sallad m.m.. smörgåstårta bjöds det också på, den smakade vi inte för än idag (vi fick en stor bit med oss hem). kvällen bjöd på presentöppning blandat med härliga vitsar och historier, kareoke blandat med tondöva röster. partyfolk blandat med lamfolk. det blev en tidig kväll, kring 11 började vi städa och plocka undan allt i lokalen. vid 12 var vi påväg hem, men gjorde ett stopp hemma hos carina och henning. hemma kring halv 2, glömt nyckeln hos mamma och sån tur var låg hon ännu vaken vid mitt samtal och kunde lägga ut den åt oss. zion hade sovit väldigt bra hemma hos momme sin, skönt!
-
idag klev jag upp kring 9, gick ner och knackade på mammas dörr och tänkte hämta hem mitt hjärta men ingen öppnade så jag gick upp och gjorde ett försök i att somna om, misslyckat. skickade sms och jag fick komma ner. dom hade varit vaken.. skjutsade mamma in till stan och sen drog vi hem på ronjas kalas där det bjöds på fika ute på baksidan. sen plötsligt fick jag bråttom in och fixade fram kläder och allt vad som behövdes göra innan jag drog iväg till pappa.
-
pappa fyllde år i tisdags och therese idag så där var det dubbelkalas. mycket folk och fler trillade in. pappa kockade ihop en kyckling wok med massa gott, det satt fint i min tomma kista. det skålades, öppnades paket, snickelisnackades och lite sånt därnt. mot kvällen drogs det ihop till 6-kamp. dom grenar jag minns var, fylla stor petflaska med vatten som vi fick springa o hämta i mugg. kasta sko, sandal och stövel i balja. penna-snöre-bil, snurra in bilen i mål. kasta handske bellan benen och över sig. suga i sig öl med sugrör och med en bärplockare kasta golfboll i en hink. haha vi ledde stort och fint till en början, jag hivade in en poäng på kasta boll med bärplockare då ingen annan gjorde det! oo! men vi slutade som tredjeplatsare konstigt nog! underbar dag och kväll!
-
zion blev vaken till klockan 10 ikväll så jag undrar hur natten kommer att se ut.. nu ska det ses film. godnatt!
zion fick napp idag.. en fet godispåse,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0