probs att söva sonen..

inatt var mitt monster helt galen, eller igår kväll vid läggdags. han bara skrek o skrek och jag hade huvudvärk och så sällan som jag har det så blir det jäkligt illa då jag väl får det. så jon fick komma hjälpa.. dock gick inte det heller så bra. ungen ville inte somna, inte alls.. försökte i kanske 2½ timme sen fick vi ge honom en skvätt välling igen trots att vi försöker skära ner på det. ikväll testade jag något annat och satte på en sago cd med mumin, och hittills har det varit tyst så tyst i hans lilla pojkrum och jag kan inte vara gladare just nu. imorgon testar jag även med att ta bort vällingen från schemat. eller ska jag ta det tvärtom? försöka vänja av honom nattvällingen istället för att somna med välling.. hm.. vi får se.
-
vi sov förmiddag tillsammans i min stora säng, han knölade på ett tag men sen drog han tag i min arm och ville att jag skulle smeka honom på ryggen eller bara ta på honom och han somnade på stört! själv låg jag ett tag och bara såg på min lilla gurka, det är ju rätt sällan man får se honom sovandes och jag njöt av stunden tills jag själv somnade.  annars under dagen har jag hjälpt mamma med sängen och stulit lite tvätt tid av henne. städa försökte jag mig på också, var redo för en storstädning och kom en bra bit och zion hjälpte mamma till en början men sen stökade han bara ner så ja la ner det där med att få det riktigt rent.. kanske imorgon, eller om en vecka.. nu ska jag snart tända lite ljus ska bara vänta på att det blir lite mörkare sen kanske sätta mig på balkongen och läsa en bok, det var länge sedan.
-
sett lite filmer på senaste också, sommaren med göran som jag tyckte var bra fast än många säger att den inte alls var värd att se, snabba cash som andra tycker är bra men som jag själv tyckte var väldigt dålig, frontier(s) hmm.. slakt och sånt. rätt bra men ingen jätte bra film.. sett fler men minns tusan inte vilka. wierd.
nu ska jag ha en bra kväll.
guldklimpen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0