luciatåg

dag 06 – min dag
aldrig att jag vill vara med om en sån här morgon igen, inte nära den värsta morgonen någonsin men det är bra nära. jag borde ha låtit mig få en halvtimme extra imorse istället för att ha en timme på mig att göra klar zion för luciatåget på dagis.. äta frukost, klä på, borsta tänder, blöja, ja allt.. sen att jag fick ta hand om två barn istället för en vilding.. jag fick plocka i alla jons saker i arbetsbyxorna, det är inte lätt.. plus plocka fram frulle en gång till. och vilket bestyr med påklädningen av peppisdräkten, trodde ju att dom skulle hålla till utomhus som nämnt så vi testade först med overallen, och det gick ju såklart inte så då drog vi på täckbyxor och jacka med mycket gnäll, såg ut som en tjock korv när vi var färdig.. pustade ut och kände mig nöjd men när vi kom dit så var det inomhus ändå.. suck. av med kläderna och sen på med dräkten igen, typiskt mig att inte förstå sånt innan efter att ha kollat graderna, för tusan det var ju -17! fint var det, alla barnen sjöng med så gott dom kunde. zion var lite bekymrad för antagligen hade dom tränat på att tåga och sjunga veckan innan då zion inte var där. när han fick syn på mig och jon såg han rätt ledsen ut men blev sen varm i kläderna och dansade loss till tomteboogie, pussades med julia och körde några snygga rörelser med händer och armar. stolt över min pepparkaka!
.
nu är vi hemma och myser i soffan, varken jag eller zion är van att kliva upp sisådär halv 7 längre. nämnde jag att han sov till halv 12 häromdagen? och halv 11 dagen efter. inte mitt fel mähä, tur är att det inte blir några problem med resten av hans rutiner, han sover ändå bra på dagen och somnar för natten klockan 7.
.
drog hela inlägget som "min dag", uppdatering senare troligtvis. nu ska vi dansa med doreen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0