stackars..

okey så nyss lämnade jag Z på dagis, vi parkerade cykeln vid cykelstället och jag hör konstiga läten som jag trodde kom från zion och det låter så konstigt så jag ruskar till honom men han kollar bara frågande på mig, fortsätter med att knäppa lös och hoppa av biken.. så ser jag en unge, säkert några månader yngre än zion sitta precis framför oss i bara t-shirt och tunna mjukisbyxor och strumpor och käka ruttna äpplen under trädet? sprang in genom grindarna och plockade upp honom och med två barn under armarna sprang jag in på avdelningen med honom. frökens förklaring: "ja när storbarnen går ut så stänger dom inte dörren" ja men då är det väl deras jobb att se till att inte dom mindre följer med och allra helst att dörren stängs!. det lät precis som om det hänt fler gånger.. tur att det inte var på zions avdelning.. men vem säger att det inte kan hända där också? vill verkligen inte hitta min knopp sittandes ute i vinter till exempel och äta snö i bara tunna kläder. sen kunde ju vem som helst kunde ju ha plockat upp den där lilla killen och bara gått iväg med honom, ni vet ju vilken värld vi lever i nu. nä fy.......
snart kommer farmor hit och så snällt ställa upp och skjutsa mig på lite grejer. jobbigt det där med att inte ha bil, men jag klarar mig. sen ska jag in till stan och fika med kusin faktiskt. ska bli trevligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0