-

Tänk om man kunde vara förälder när det passade en? Tänk hur underbart det skulle vara?
Ja, idag har jag lust att vara mamma/pappa, så då träffar jag mitt barn och vi hittar på något kul.
Nej, idag är jag sjuk, då kan jag inte. Eller ikväll ska jag på middag så då passar det inte heller så  bra att vara mamma.
-Tyvärr, jag kan inte. Oj, har ungen fått magsjuka? -Nej då orkar jag verkligen inte vara mamma, så jag kommer om en vecka istället.
Fast idag är jag rätt trött, så det får bli imorgon istället.
Nej, så ser verkligheten oftast inte ut för de flesta kvinnor. Däremot är det så verkligheten ser ut för många män.
De är föräldrar på egna villkor.
Kvinnornas verklighet är den då de måste torka upp dessa spyor, trots att dom är trötta eller magsjuka själva.
De måste avstå från extra jobbtimmar eftersom att barnet måste hämtas på dagis.
Män kan ju å andra sidan jobba extra utan att det stör någon. För de "måste ju".
Varför är män som lämnar sin fru och barn bara ett svin, medan en kvinna som gör samma sak är sjuk i huvudet?
Är det för att män som sticker har blivit normalt? Det är iallafall inte normalt att göra så,
det måste finnas någon biologisk störning hos dom som gör att dom klarar av det. Det är ju deras egen avkomma?
Nu sägs det ju att pappor är lika bra som mammor, att dom visst är minst lika simultana som mammor och visst klarar av att sköta spädbarn.
Minst lika bra! Jag tror faktiskt inte att det är så. Hur kommer det sig då att fler män än kvinnor lämnar sina barn?
Utan att ens blinka. Det finns inte många kvinnor som skulle sticka ifrån sina barn.
Då måste ju män faktiskt ha någon bristande empati-förmåga?
Ja, jag vet att din man inte är sån, han skulle aldrig lämna dig, han är en jättebra pappa och har varit pappaledig i X antal månader
och din dotter/son har knytit an bättre med honom än med dig, blablabla..
Pratar rent generellt nu. Män som era är aällsyntare än dom som faktiskt sticker, är otrogna och är allmänt lata och inte förstår sig på barnet lika bra som vi gör.
Tänk om man kunde vara förälder när det passade en? Tänk hur underbart det skulle vara? Ja, idag har jag lust att vara mamma/pappa, så då träffar jag mitt barn och vi hittar på något kul. -Nej, idag är jag sjuk, då kan jag inte. Eller ikväll ska jag på middag så då passar det inte heller så  bra att vara mamma. -Tyvärr, jag kan inte. Oj, har ungen fått magsjuka? -Nej då orkar jag verkligen inte vara mamma, så jag kommer om en vecka istället.
Fast idag är jag rätt trött, så det får bli imorgon istället. Nej, så ser verkligheten oftast inte ut för de flesta kvinnor. Däremot är det så verkligheten ser ut för många män. De är föräldrar på egna villkor. Kvinnornas verklighet är den då de måste torka upp dessa spyor, trots att dom är trötta eller magsjuka själva. De måste avstå från extra jobbtimmar eftersom att barnet måste hämtas på dagis. Män kan ju å andra sidan jobba extra utan att det stör någon. För de "måste ju". Varför är män som lämnar sin fru och barn bara ett svin, medan en kvinna som gör samma sak är sjuk i huvudet? Är det för att män som sticker har blivit normalt? Det är iallafall inte normalt att göra så, det måste finnas någon biologisk störning hos dom som gör att dom klarar av det. Det är ju deras egen avkomma?
Nu sägs det ju att pappor är lika bra som mammor, att dom visst är minst lika simultana som mammor och visst klarar av att sköta spädbarn. Minst lika bra! Jag tror faktiskt inte att det är så. Hur kommer det sig då att fler män än kvinnor lämnar sina barn? Utan att ens blinka. Det finns inte många kvinnor som skulle sticka ifrån sina barn.
Då måste ju män faktiskt ha någon bristande empati-förmåga? Ja, jag vet att din man inte är sån, han skulle aldrig lämna dig, han är en jättebra pappa och har varit pappaledig i X antal månader och din dotter/son har knytit an bättre med honom än med dig, blablabla.. Pratar rent generellt nu. Män som era är sällsyntare än dom som faktiskt sticker, är otrogna och är allmänt lata och inte förstår sig på barnet lika bra som vi gör.


Kommentarer
Postat av: lisa

men du... ta o skaffa en till tattuu.... baby

2011-09-16 @ 21:47:50
Postat av: c

jag ska.... älskling

2011-09-16 @ 21:59:17
Postat av: L

BRA SKRIVET GUMMAN!!:)

2011-09-19 @ 21:43:33
URL: http://lillrauta.blogg.se/
Postat av: Sophie Björk

Så sant och bra skrivet gumman :-)

2011-09-20 @ 02:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0