liten sjukling

helgen har verkligen varit kaos. magsjuka och förkylning för lilleman, gjort ont i hjärtat av att se honom må så dåligt, men direkt efter att det kommit något uppe eller nere så har han blivit på toppen humör på en gång, så han har ju inte legat och segat precis.. han har bara varit zion hela tiden ändå. men att inte ha något eget badrum under såna här situationer är jobbigt! springa några trappor ner till mamma medans det bara rinner, inte nog med det så får man  städa trappuppgången också.. jon var snäll och ställde upp som stöd och hjälp under helgen då jag höll på att bryta ihop mitt upp i allt. vart är min den där styrkan hos en mamma som alla andra verkar ha? trodde för en stund också att han kräktes blod, men det var ju bara blåbärs soppan han fått... inte tidig med att komma på det utan jag bryter ihop innan.. själv har vi knaprat vitpeppar till förbannelse för att inte dra på oss något själv.
nu är vi påväg att bli frisk till jul, det är iallafall vad jag har bestämt.
ikväll ska jag träffa min "kompis" sedan hem och stoppa skinkan i ugnen. tänkte att jag och zion skulle ha julmys idag egentligen och baka pepparkakor, göra julkort, göra egna ljus m.m.. men det hinner vi inte. vi får ta det imorgon efter shoppingen på birsta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0