Desperat..

Snacka om helt kaos vad gäller Zions sömn. Eller hopp-i-säng-rutiner.. Förr gick han alltid i säng kl 7 utan problem, vi läste en saga, slog på en skiva och sedan var det godnatt. Nu vägrar han totalt! Det är stånk och stök innan han ens kommer till någorlunda ro. Jag läser bok, sjunger, lyssnar skiva, vaggar, smeker håret och handen, osv osv.. Tror man att han somnat då jag legat kvar brevid honom i över 30 min, och jag försöker smyga iväg.. Så likt förbannat är han vaken och börjar mamma sig. Jag sa igår, att nu är det nog och stängde dörren.. Det blev tyst och han hade bäddat på golvet med kudde och täcke, och sov där. Ogillar han sängen? Är han rädd för någonting? Är jag helt kokobella som inte förstår mitt eget barn just nu? Han kommer alltid in till mig och Jon och sover mellan oss. Alltid samma tid. Exakt varje natt! Det är super mysigt såklart, men min säng är min säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0